Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

23 mars 2012

En doft av sommar...

Idag var det verkligen sommarkänsla där utanför! Dagen vaknade upp med dis och dimma, men framåt förmiddagen försvann det som i ett trollslag och solen kikade fram. När jag körde från jobbet visade termometern på 19 grader..!! Jag vågade mig på att gå ut utan jacka och det var inga problem alls. Tvärtom! Det gav mersmak! Mörka kläder och varma skor - inget bra en dag som denna, så när jag kom hem så åkte kläderna av och ute på terassen bländade jag grannarna med de vita benen... Det var helt ljuvligt att sitta där ute i solen och bara njuta... Njuta av solen och värmen...















Tidigare idag, när jag satt och jobbade, hörde jag ett bekant ljud utanför fönstret. Jag kan inte riktigt säga var det kom ifrån, men det påminde väldigt mycket om ljuden i Spanien... Lite senare när jag gick mellan affärerna i stan, så kom det en doft som oxå var bekant; det luktade precis som i Spanien... Kan undra om jag har abstinens nu, eller..?! Abstinens efter Spanien... Tur att vi har en resa bokad så att jag kan stilla längtan så småningom...















Här hemma är våren verkligen på god väg! Ute i trädgården har både snödropparna, krokusen, påskliljorna och scillan satt fart! På altanen växer gräslöken, rabarbern och smultronen så det knakar! I helgen får det bli mer utejobb; altanen ska städas och alla madrasser och dynor ska ut. Dessutom finns det lite till på baksidan som måste klippas ner och rensas. Härliga vår!!















Ut med er nu och njut av solen och värmen!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar