Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

3 mars 2012

Nostalgitripp

Vi har byggt färdigt ett extra förråd i källaren och håller som bäst på att packa upp och gå igenom de sista lådorna sedan flytten hit. Igår hittade jag en låda som verkligen gav mig en nostalgitripp som heter duga.

I lådan fanns massor av gamla saker från min tonårstid. Tidningsurklipp från skoltiden, gamla småfoton, konfirmationskort, filmstjärnekort och en massa andra små saker från förr.

Donny Osmond var en av mina stora idoler när jag var liten...















Jag satt länge på golvet och gick igenom lådan, sak för sak... Det blev inte mycket kasserat därifrån i allafall..! Jag hittade till och med ett diplom som jag fick av vår lärare vi hade i religion...

Ja, vad säger ni om det diplomet, då..??















En av de många händelserna jag minns är när vi gick i lördagsskola. Tänk er själva; ett gäng 15-åringar som frivilligt ställer upp och går i skolan på lördagarna för att lära sig mer matte... Vi vågade gå emot strömmen för att ställa upp på vår lärare vi hade och som riskerade att få sluta pga att han inte hade någon lärarlegitimation. Han fick gå kvar terminen ut om han såg till att höja alla våra mattebetyg. Vi gick med på lördagsskola mot att han fick vara kvar! Han var kvar och vi fick jobbat upp betygen! Alla nöjda! :)















Vi strejkade också från skolan för att visa vårt missnöje med skolskjutsarna och det var ett himla ståhej. Det hände mycket på den tiden - vi var aktiva och visade när vi inte gillade vissa beslut. Vi rullade in TV:n så fort Stenmark skulle köra någon slalomtävling och allt stannade upp tills tävlingen var klar.

Det var tider det! Men man kan ju undra när vi hade tid att lära oss saker egentligen..?

Kram

1 kommentar:

  1. jadu det var ett tag sedan vi gick i skolan=) kul att kika tillbaka och få minnen att blomma upp!

    Harmoni, det låter bra och skönt!!! jag går på Pilates och har tidigare testat yoga jag gillar båda men Pilates är kanon för ryggen. Att unna sig en stund av nedvarvning ger ju så himla mkt mer energi efteråt= positivt för ALLA.
    KRAM

    SvaraRadera