Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

1 mars 2012

Harmoni

I söndags var jag på meditation, för första gången här i Bollebygd. Jag har gått på det tidigare, när vi bodde i Varberg, och det var superskönt. Men nu var det som sagt på ny plats och med ny ledare. Vi var inte så många, och det känns ju bra när gruppen inte är alltför stor.

Själva meditationen var så härlig och avslappnande! Jag kom fort in i det och kände efter en kort stund hur andningen gick ner och jag kunde slappna av ordentligt. Vi höll inte på så länge och det kändes som om tiden bara flög iväg. Skönt var det och nu längtar jag tills nästa gång! Vi ska försöka träffas en gång/månad till en början, så får vi se vad som händer sen.


Bilden är lånad från internet!














Nu i veckan så körde vi dessutom ett Qigongpass på jobbet. Det är en av killarna som är utbildad Qigongledare och han höll i det. Vi var väl ungefär 16 personer som var med totalt. Qigong är oxå något som passar mig bra! Det är lugnt och skönt och man kopplar verkligen av... Inget svettande i grupp i en varm och instängt lokal. Nä, lugnt och harmoniskt var det!

Efter meditationen i söndags och Qigongen i tisdags så kändes det verkligen som om kroppen var i harmoni... Sååå skönt! Jag är supernöjd att ha fått möjligheten att utöva det här igen. Jag har längtat!

Har ni testat Qigong eller Meditation? Om inte; försök att göra det om tillfälle ges... Det är skönt!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar