Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

28 april 2012

Tantkalas - liten blir stor!

Idag ska vi på kalas. Min stora lilla kusin fyller snart 30 år och ska tillsammans med en kompis ha ett tantkalas, där de ska bjuda på sju sorters kakor. Precis som det SKA vara på ett riktigt tantkalas!

Jag minns när hon var en liten plutt - nästan nyfödd och fick plats på längden i knät på sin mamma där hon satt hemma i våran soffa. Lilla kusinen som jag, när hon var runt 1 år, passade några månader hemma hos dem. Lilla kusinen som var rädd för att duscha och som jag fick "lura" in i duschen. Lilla kusinen som kom hasande över golvet så fort jag öppnade grytskåpet - då visste hon att det var välling på gång. Lilla kusinen som körde ner fingrarna i blomkrukorna och åt jord och lekakulor så fort man vände ryggen till. Lilla kusinen som tjöt av skratt när jag kastade henne i soffan så kuddarna flög. Lilla kusinen som sedan växte upp och blev stora kusinen... Liten blir stor - fortare än man anar..!

GRATTIS kära kusin! Hoppas du får ett härligt fint och roligt tantkalas idag!

Kram

Bilden är lånad från Internet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar