Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

11 maj 2012

Livet på landet

Vi är ett gäng tjejer (kan man fortfarande säga tjejer, med tanke på att vi är runt +/- 50 allihop..??) från Varberg som träffas några gånger varje höst och vår och gör en massa roliga saker tillsammans. Vi turas om att planera och se till att det blir av. Det brukar vara väldigt trevliga träffar, med olika innehåll. Man kan naturligtvis inte vara med alltid, men några gånger då och då är jag med. När det passar.

I lördags var det min tur att ordna en träff och då hade jag valt att göra en tur ut på landet för "staborna". Först åt vi lunch på Brasseriet i Borås och sedan körde vi till Clarius för att kolla in deras fantastiska lagerförsäljning av krukor, ljuslyktor och annat smått och gott. När alla shoppat loss där, så styrde vi kosan mot Avelsås Naturhem och våra vänner, familjen Svensson. Morgan började med att visa oss runt i fårhagarna där han berättade om fåren, naturen och allt som fanns att se.
















En intressant tur, som sedan avrundades med nygräddade våfflor i Lottas växthus. En ljuvlig upplevelse att sitta där och äta..! (Tips! Lotta har öppet Avelsås Naturhem på söndagarna så är du sugen på hur det känns att äta våfflor i hennes växthus, så måste du bege dig dit!) När vi kände att värmen och energin hade kommit tillbaks så tog vi en titt i Lottas lilla gårdsbutik. Där finns verkligen något för alla! Jag tror att jag har handlat något där varje gång vi har hälsat på hos dem..! Denna gången köpte jag två trädgårdsdekorationer - jättefina! Dessa pryder nu vår trädgård så fint, så!


































Vi hade en underbar dag där vi kunde tanka upp energin ordentligt; både i fårhagen, i växthuset och i gårdsbutiken. TACK, Svenssons!! ♥

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar