Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

30 maj 2012

Vilken vecka!

Oj, vilken vecka! Så mycket vi har hunnit med och så många timmar som gått åt..!

I lördags var lilla ♥ och red i det fina, varma och underbara vädret. Jag fick sätta mig i skuggan ett tag, för så varmt var det... På kvällen var vi "framme" en stund på FÄST i Bollebygd. Det är ett jippo med knallar, partytält och uppträdanden. När vi kom ner till torget så spelade Brolle! Bra var det, men han spelade alldeles för kort tid, enligt lilla ♥.
Vi hittade P-G och hans L och gjorde de sällskap i tältet. När klockan passerat nio, så ville den lilla i familjen gå hem och titta på Eurovision Song Contest istället.

En vacker, men ack så irriterande,
blomma att ha i sin trädgård...
















Sagt och gjort, vi gick hem och bänkade oss i soffan för att njuta av/fasas över alla bidrag. När låt nummer 17 kom, så gick det rysningar utmed kroppen och en och annan liten tår tittade fram. Loreen´s "Euphoria" är sååå himla bra!! Röstningen blev sedan en nervkittlare. Vi skrek högt varje gång vi såg att Loreen kammade hem poäng och tillslut stod hon som vinnare!! Sverige har vunnit ESC!! Helt otroligt! Men så var det en suverän låt och en underbar artist oxå..! GRATTIS Loreen!!

I söndags fixade vi till ute på terassen och förberedde sedan kalaset för lilla ♥. Bonusdottern skulle varit med, men dök inte upp innan senare. (Synd om henne, för hon missade champagnen..!!) Vi kalasade på godaste kakorna som mamma hade bakat och det var så skönt att sitta där ute på terassen och bara njuta av livet..!

Vallmon är snart sprickfärdig och då
kikar den röda vackra blomman ut...
















Veckodagarna efter i söndags har bara rusat iväg! Jag funderar ibland på vem som stjäl mina timmar... Det blir aldrig några över... Ibland känns det som om dygnet och veckan ständigt är fullteckad och luckorna som blir, går åt till oplanerat. Det är nog snart dags att dra lite i bromsen, tror jag..! Jag längtar efter att bara ligga i soffan på terassen och njuta av sol och värme. Att läsa en tidning och sedan slumra en stund... Men det kommer kanske några såna tillfällen till sommaren... Hoppas jag!

Ta hand om varandra, man vet aldrig vad livet har med sig..!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar