Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

24 mars 2013

Egentid

Igår eftermiddag och idag har jag haft egentid. Det är väldigt skönt, när man kan välja det själv..! Stora ♥ är bortrest och lilla ♥ är utlånad, men båda kommer hem idag! Äntligen! För visst är det skönt med egentid, men bäst är ändå när familjen är samlad!

Igår startade jag min egentid med en shoppingrunda på Nedergården. Lite nytt blev det i kassarna jag hade med hem och det jag köpte är jag jättenöjd med.




















På kvällen, hängde jag framför datorn och sedan framför Tv:n. Gick och la mig och vaknade i lagom tid i morse. Innan frukosten fyllde jag upp badkaret med varmt vatten och en massa skum, tände ljusen runt badet och satte på en CD som jag inte lyssnat på, på väldigt länge. Det var himla skönt att ligga där och bara njuta av lugnet och musiken och värmen från vattnet.

























Efter badet fixade jag till en god frukost; färskpressad apelsinjuice, ägg, yoghurt med flingor och en lingongrova med leverpastej och gurka. Den bar jag med mig ner i källaren där jag drog igenom två filmer på raken; "Twillight - Breaking Dawn, part two" och "Snowwhite and the huntsman". Två filmer som varken stora eller lilla ♥ vill eller ska se, så det kändes bra att få kolla i lugn och ro, med hur högt ljud jag ville..!

Till lunch blev det lite rester och nu ska läsböckerna fram lite innan det är dags för meditation en stund.

Det är viktigt med egentid - se till att DU också får det ibland!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar