Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

23 mars 2013

På återseende, trötthet och egentid

Oj, vad tiden går... Två veckor utan något inlägg i bloggen... Hmm... Ja, det har varit alldeles fullt upp. Men NU finns det en stund över!

Förra helgen hade vi fint besök! Ytterligare en kompis från Ecuador, som fått en alldeles egen familj här i Sverige, kom till oss och hälsade på. Vi mötte dem på centralstationen i Göteborg, där vi också tog en fika innan vi drog vidare till Universeum. Det var så roligt att träffa J igen och att få träffa hans mamma för första gången! De är en fin familj. Det var lite stojigt och stimmigt emellanåt, men det kanske inte är så konstigt, med tanke på att de inte sett varandra på nästan fyra år... Ja, det var nog lika roligt för de båda två, att ses igen, även om de inte riktigt visade det.

Den vackra ängeln som stora ♥ gav mig i julklapp


















I veckan som gick, tampades vi med mer snö, kyla och supertrötta och förkylda dagar. Det var motigt att gå upp på morgonen och svårt att motivera en liten som hade väldigt ont i halsen och var innerligt trött. Nu är det bara några dagar kvar innan det är lite extra ledigt och det ser vi ju naturligtvis fram emot. På påsklovet händer det massor med roliga saker! Bästa kompisen på besök, Halv-åtta-hos-mig och dessutom får vi ett bonusbesök. Mycket att se fram emot! Dessutom ska vi träffa ett gott gäng på påskafton och det är också väldigt uppskattat.

Idag har jag haft egentid! Japp; egentid! Helt egen tid! Egen tid som ingen annan har planerat åt mig, utan som är min helt egna tid att göra vad jag vill med! Utan både man och barn... Underbart att få det någon gång då och då! Ja, så vad skulle jag hitta på idag, då..? Inte städa i alla fall! Jag plockade lite på förmiddagen och på eftermiddagen var jag ute och shoppade lite nytt. Nu ska jag sätta på en film, som ingen av mina fina vill se: Twillight - Breaking Dawn, part 2. Till den blir det lite vin och godis. Härligt!

Förresten: jag blev godkänd på min förra kurs! Fick till och med ett riktigt bra betyg! Jag är såå nöjd, så det är inte klokt! Jag var ju helt övertygad om att jag inte skulle bli godkänd och så blev jag det ändå, med god marginal! Härligt!

I morgon blir det meditation igen - härligt, avslappnande och välbehövligt!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar