Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

2 mars 2013

Läxor, hypnotisering och andra chansen

Oj, vilken vecka! Det har varit långa dagar och sena kvällar. Mycket jobb och många läxor. Både för lilla ♥ och för mig. Ja, eller rättare sagt har lilla ♥ haft många läxor som vi har jobbat med. Mina läxor har fått stå tillbaks en tid... Men idag gjorde jag i alla fall klart sista inlämningsuppgiften... Puh..! Snacka om fem i tolv... På onsdag är det slutprov i delkursen och just nu känns det som om det kan gå precis hur som helst. Jag får nog vara nöjd bara jag blir godkänd.

I tisdags hade vi filmkväll på jobbet. Alla brandflammor som ville fick vara med och vi blev nio glada tjejer som samlades nere i relaxen. Först åt vi god mat och sedan förflyttade vi oss upp till lektionssalen där vi tittade på Hypnotisören. Oj, oj, vilken bra film! Jag har läst boken och precis som det oftast är, så är boken bättre. Eller, bättre och bättre förresten... Den är mer innehållsrik! För filmen var verkligen bra! Många gånger klappade hjärtat lite fortare pga spänningen och efter två timmar var filmen slut. Nöjda och glada avslutade vi sedan kvällen.

Det har som sagt varit mycket läxor och jobb i veckan, så igår kväll var det två trötta tjejer som hängde framför Tv:n. Stora ♥ var i Borås på en träff inför storstadsresan så lilla ♥ och jag hade en tjejkväll med tillhörande mys.

Ikväll blir det Melodifestivalens andra chans och i morgon meditation. Kan behövas en stunds lugn och ro för att ladda batterierna inför nästa vecka. Då blir det ännu mer jobb och så slutprovet då... Orkar just nu inte tänka längre än precis här och nu. En dag i taget. Ett andetag åt gången... Nästa vecka ska jag dessutom göra ett litet besök på röntgen i Skene... Det ger sig sedan vad det visar... Spännande nästan jämt!

Lever fortfarande på energin jag tankade upp förra veckan när stora ♥ och jag gjorde vår Bohusturné.

God kväll på er!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar