Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

10 mars 2013

Finns det något hopp..?

Oj, oj, oj, vilken vecka! Stressnivån har legat så högt, så vid ett tillfälle slutade min hjärna fungera... På riktigt! Det var superäckligt... När jag åkte hem, samma dag, så kändes dessutom kraniet för litet för hjärnan... Anledningen..? Jo, det har varit lite mycket denna veckan... Mycket jobb, framför allt, men även mycket med slutprovet i delkursen jag just läst. Stressen man känner när man vet att man inte på långa vägar är så förberedd som man borde vara... När tiden inte räcker till för att läsa så mycket man borde göra... Och när man dessutom behöver sova, för att orka med allt jobb som just denna veckan var näst intill övermäktigt. Men... Det gick! Ja, provet har jag ännu inte fått något svar på, men jag överlevde veckan utan att knoppen och kroppen gick i kras! Veckan som kommer blir också mycket jobb, men det ska nog gå. Jag börjar se en ände på det i alla fall!


















Snön är borta! Äntligen! Det börjar så smått komma upp små gröna knoppar i landet och det ger ju hopp!! Hopp om att våren faktiskt är på väg! Och dessutom jag ju solen lyst på oss hela denna helgen! Lite mer värme, bara, så sätter det nog fart där utanför! Tyvärr sägs det att det ska komma mer snö i veckan... Puh!

Nä, nu får vi ta en vecka i taget och vara glada för de dagarna då hoppet finns här!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar