Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

16 mars 2014

Fiskspa

Igår var vi på fiskspa, stora ♥ och jag.

Förra året fick vi varsitt presentkort på Ciluette Spa, i Borås, och igår löste vi alltså in det. Vi har hört lite allt möjligt om att sitta med fötterna i ett "akvarium" med en massa fiskar nafsande runt fötterna, och jag har alltid velat testa det. Igår fick vi veta hur det var...

Vi fick ta av oss skor och strumpor (så klart!) och ta på tofflor. Vi blev sedan visade till varsin fåtölj där vi blev tvättade om fötterna och sedan var det bara att sticka ner dem till fiskarna...

Oj, oj, oj..!! Snacka om att det kittlade! Ibland fick jag hålla tillbaks reflexen att fara upp med fötterna och sparka bort fiskarna. Fiskarna var mest på och under tårna, tånaglarna och ibland på hälarna. Ibland var det en och annan fisk som försökte sig på att komma emellan tårna också... Läskigt och kittligt..! Men samtidigt lite skönt...


















Vi frågade personalen om inte fiskarna blev mätta någon gång, men de kunde äta hur mycket som helst, sa de.

Jag trodde att de skulle äta upp allt och att de skulle fokusera på hälarna där man oftast har mest hård hud, men de gillade nog mest tårna hos mig..!

Har ni inte testat - gör det! Det är en upplevelse!!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar