Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

24 mars 2014

Tjörn

I helgen åkte stora ♥ och jag till Tjörn och hälsade på. På vägen dit stannade vi på Kexfabriken i Kungälv och laddade upp med lite kex inför våren och sommaren. Dessutom kan man ju ge bort lite kex istället för en blomma...















Väl ute på Tjörn, så slås jag av ljuset. Det är ett speciellt ljus där ute. Om det är närheten till havet som gör det, vet jag inte, men det är något speciellt. Bohuslän över huvud taget, är väldigt speciellt. Kanske för att jag, mer eller mindre, är uppvuxen där ute. Somrarna tillbringade jag i Tolleby, hos mormor och morfar i deras stuga. Soliga och roliga somrar, med hav och bad och cykelturer, blomlukt och fisklukt, krabbor och busiga morbröder. Fina minnen!

På väg hem ösregnade och stormade det rejält. När vi närmade oss Tjörnbron, så kom tankarna på den där kvällen den 18 januari 1980, då fartyget Star Clipper körde rakt på bron så att den rasade och åtta personer omkom. 300 meter av vägbanan försvann ner och sju bilar körde över kanten innan de fick stopp på trafiken. Så fruktansvärt! Tänk att köra där och helt plötsligt försvinner vägen och bilen störtar över kanten ner mot det svarta... Hur mycket hann de tänka innan det var över...?

























I går röjde vi i trädgården och klippte ner växter och tog bort granriset. Nu kan det börja växa i landen - nu är vi redo och rustade för våren!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar