Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

2 mars 2014

Hästar och skratt

I fredags var stora ♥ på whiskeyprovning med några kompisar, så då passade lilla ♥ och jag på att åka till Göteborg och roa oss med temat hästar.

Vi började med Hästmässan, där det fanns hundratals utställare med olika inriktningar inom området hästar. Det fanns kläder, stövlar, boxar, häst-spa, tidningar, ballonger, sadlar, träns, grimmor mm. Vi gick där en lång stund, innan vi tog glashissen upp till Heaven 23. Jag vänjer mig nog aldrig vid att åka den där hissen... Högt, läskigt och livsfarligt (tycker jag!). Det är alltid lika skönt när jag får lämna hissen och känna golvet under mina fötter...

Efter den lilla drinken uppe i Heaven, så gick vi till Scandinavium och njöt sedan i flera timmar av att titta på hästhoppning, titta på folk, fika och jaga autografer.















Vid 22-tiden var det dags att avrunda kvällen och köra hemåt för att sova några timmar.

Igår var det lördag och då städades och förbereddes det inför tjejmiddagen som vi skulle ha här på kvällen. Vi är några tjejer som har haft "Halv-åtta-hos-mig" under förra året. Vi ville gärna fortsätta träffas, men under andra former, så därför bestämde vi att vi skulle utvidga gruppen lite och sedan fortsätta ha tjejmiddagar istället. Utan krav och utan poängbedömning. Bara träffas, äta och dricka gott och bara kunna sitta ner och ha väldigt trevligt.

Vi hade delat upp ansvaret och två tjejer fick stå för fördrink + snacks, två andra tjejer fick fixa förrätten, jag fixade varmrätten och en annan tjej fixade desserten. Det blev väldigt lyckat och det var så god mat och gott fika och goda drinkar och gott vin! Alla hade tänkt till och det var riktigt roligt att se vad de andra hade valt att fixa. Nästa gång ska vi hem till Lotta och sedan rullar det på. Min tur blir det igen om två år - känns rätt gott att ha varit först ut och ha det "gjort"...

Kvällen var supertrevlig och den bjöd på många goda skratt - det kändes som om det var riktigt länge sedan jag skrattade så att tårarna började rinna och som att jag inte kunde sluta skratta... Underbart!! Idag är huvudet lite tungt, men det var det verkligen värt!

Jag ser väldigt mycket fram emot nästa träff! Det blir framåt senvåren, så då kanske vi kan få sitta ute i Lottas växthus, om vi har tur...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar