Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

25 november 2012

Att inspireras

Det var värst vad helgen går fort... Redan söndag! Vad hände med fredag och lördag, då..?

Men idag har det varit en riktigt mysig söndag! Jag var ensam hemma på förmiddagen och det var ju härligt på sitt sätt. Jag kunde sitta och göra vad jag behövde vid datorn, jag hann plocka undan och hänga tvätt. Allt i lugn och ro! Jag hade ingen tid att passa innan på eftermiddagen. Vad händer..? Jo, jag går och drar benen efter mig, slappt och skönt och helt plötsligt har jag bara en halvtimme på mig innan jag ska iväg! Snabb dusch, snabbt ner och hänga upp tvätten och precis när jag var klar kom A och M för att möta upp.

Vi skulle nämligen till Att inspireras - annasofia och inspireras av julen! Hon hade ställt i ordning i garaget och i ett rum intill, helt fullt med "julsaker". Hyacinter, enar, småskyltar, mossa, amaryllis, hjärtan och julgranskulor, ståltråd, apelsiner, äpplen, band, kottar, krukor, fat, granris... Ja, allt som man kan tänkas behöva för att få riktig julfeeling!

Där fick vi sedan sitta och pyssla och tillverka precis vad vi ville och hur mycket vi ville. När vi kom dit hade jag ingen som helst aning om vad jag ville göra, men så fort vi kom innanför dörrarna så blev jag jätteinspirerad och fantasin flödade. Alla gjorde så fina saker och man fick tips och inspiration lite här och där.

En riktigt mysig söndag, med julinspiration, glögg, skumtomtar och pepparkakor!

Kram

Min julinspiration resulterade i ovanstående!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar