Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

9 november 2012

Försvunnen och hittad!

Igår när vi skulle gå och lägga oss, läste jag lite snabbt på Aftonbladets hemsida och får se att en 9-årig liten tjej har försvunnit i Göteborg... Åh, det är så hemskt! Hon går hemifrån på morgonen, men kommer (förmodligen) aldrig fram till skolan. I skolan är det ingen som saknar henne (!!) och först på eftermiddagen anmäls hon som försvunnen. Lilla tjejen har alltså, vad man vet, varit borta hela dagen. Och var har hon varit..? Hos mannen som var med henne när man hittade henne..?? Har hon gömt sig, blivit bortrövad, skrämd och jag vet inte vad... Det är så jättehemskt att ens tänka tanken att ens barn skulle försvinna på det där sättet! Jag får ont i magen, när jag tänker på det... Tårarna väller upp och det går liksom inte att hejda. En stor klump i halsen och i bröstet... Svårt att andas...

När man läser tidningarna så kan man läsa mellan raderna, men det tänker jag inte skriva om här... Det jag blir upprörd över, förutom att någon har tagit henne, är att den där mannen inte är ensam om sån läggning där ute... Vem blir det nästa gång? För det kommer bli en nästa gång! Blir det min dotter? Din dotter? En kompis dotter? Grannens barnbarn? Än så länge har det bara hänt "andra", men nästa gång kan det faktiskt drabba någon av våra fina..! Det är så skrämmande att tänka tanken, att där ute går fler personer lösa med barn som "intresse"... Man kan ju inte övervaka dem precis HELA tiden! Även om jag har god lust, efter det här!

Nu hade den här lilla tjejen tur... Det är många andra som aldrig kommer hem igen, många andra som möter "fel" person där ute... Men tack och lov, så gick det bra den här gången..!

Förresten så gör Missing People ett fantastiskt jobb! Det försvinner så många människor varje år och MP gör en enorm insats...

Hoppas ni får en fantastisk helg!
För det tänker vi ha, mina fina och jag..! ♥

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar