Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

13 november 2012

Svartsoppa och kaffe i salongen

I söndags var det Fars dag! Detta firades traditionsenligt med paket på sängen till far i huset. Vi firade dessutom vår förlovningsdag, då det var den 11/11... ♥ Vi lånade ut lilla ♥ och så blev vi körda till Råda säteri där vi bokat bord för en middag på tu man hand.

Det var ju inte bara Fars dag och vår förlovningsdag i söndags, det var ju även Mårtens dag så på Råda Säteri serverade de Gåsamiddag! Minsann! Till förrätt fick vi välja på Svartsoppa eller hummersoppa. Jag är ju oerhört skeptisk till båda två, men vi bestämde oss för att testa båda. Framför allt Svartsoppan, kändes lite otäckt att provsmaka. Men jag bestämde mig för att inte lägga några värderingar i vad den faktiskt innehöll och tog två skedar med soppa... Men efter det bestämde jag mig för att jag nog inte hade klarat att äta upp alltihop, så stora ♥ fick skrapa rent istället... Till varmrätt serverades sedan gås, potatis, sås, brysselkål och rödkål. Riktigt gott! Och till dessert fick man välja mellan äppelkaka eller osttallrik. Vi valde en av varje... Till allt det här hörde ett vinpaket, så till varje rätt serverades ett nytt glas vin. Mycket gott! Och mycket lyxigt!

När vi ätit klart fick vi gå upp på övervåningen och sätta oss med en kopp kaffe/te i salongen. Och när magen stod i sju hörn, ringde vi efter skjuts och i väntan på den, gick vi en runda runt herrgården. Det är verkligen en jättefin byggnad och gård! Den ligger så fint där jämte sjön och så finns det en massa hästar på gården dessutom. Supermysigt!
















Vi hade en riktigt fin och mysig dag tillsammans, stora ♥ och jag! En helt perfekt dag tillsammans där på Råda Säteri!

Vi har ju faktiskt M & L att tacka för det här - vi fick nämligen en liten Smartbox av dem när vi förlovade oss förra hösten och det var den vi utnyttjade den här dagen! TACK, kära ni! ♥

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar