Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

17 november 2012

Dunk, dunk, dunk, dunk

I helgen har vi varit i Varberg. Dels för att jag skulle på tjejträff, men även för att vi bara skulle ha en myshelg tillsammans utan en massa måsten.

Vi kom ner till Varberg i fredags. Sena som vi var, så stannade vi till i stan för att köpa med oss mat hem. Jag och lilla ♥ satt kvar i bilen och väntade medan stora ♥ gick in och hämtade maten.

När vi satt där i bilen så hördes det rop och skrik och skratt utanför. Höga röster från ungdomar och en ihållande bas som dunkade någonstans ifrån. Just där och då kände jag att jag är sååå färdig med det där. Det där att vara ute varje helg och festa och ränna på krogen för att träffa folk. Att vara ute och trängas med andra, att få öl utspilld på sig lite då och då, att stå i kö till toaletterna, att undvika alldeles för fulla människor som hänger och dreglar över en, att behöva motivera varför jag hellre dricker vatten efter midnatt, att behöva fundera på vilken väg som är säkrast att cykla hem mitt i natten, att vakna alldeles för tidigt dagen efter och önska att man kunde sova en stund till för att huvudet dunkar... Nä, det där längtar jag inte till alls längre! Den eran är förbi...

Kram


Varberg by night!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar