Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

9 februari 2014

Fiskspa, sovmorgon och Mello

Söndag morgon... Slår upp de gröna redan vid halv åtta... Suck! Varför kan man inte sova lite längre när man äntligen får?! Fast jag lägger mig senare på kvällen innan, så vaknar jag ändå tidigt morgonen efter... Och inte blev det någon powernap igår heller... Ja, ja, det är väl åldern kanske...

Igår hade vi besök av en gammal kompis till stora ♥. Vi hade en väldigt trevlig eftermiddag och kväll. Mycket prat och fika och mat och kvällen avrundades sedan med Melodifestivalen. En bra omgång, där båda mina favoriter gick vidare - dock inte till finalen båda två... En i varje "grupp" får jag vara nöjd med!

I veckan som gick var det mycket fokus på jobbet, då den första veckan i månaden alltid är väldigt hektisk, men vi hann ändå med att boka in lite roligheter framöver.

I år är ju ett sånt där år då vi båda tillsammans fyller 100 år... Detta får ju naturligtvis firas med pompa och ståt, men även med lite myspys och lugn och harmoni. Detta planerades och bokades och det ser vi väldigt mycket fram emot att få göra, fram i sommar.

Vi har även varsitt presentkort på Fiskspa och detta bokade vi in på en lördag framöver. Det är något som verkar vara väldigt häftigt. Jag har fått många kommentarer på det och de flesta tycker att det verkar vara läskigt med små fiskar som suger sig fast vid fötterna och gnager bort det torra och hårda som finns där. De som själva har gjort det, är helt överens om att det bara är skönt! Och att det kittlas...
Jag lovar att rapportera när vi har varit där!

Vi bokade även in ett biobesök för lilla ♥ och mig. Idag ska vi se på Frost! Den verkar vara så fin... Och att gå på bio med lilla ♥ är alltid mysigt!! Lite popcorn och varsin dricka och sedan en bra film! Det är grejer det!

Nej, nu är det dags att pressa lite apelsiner till frukosten - de andra börjar nog vakna nu...!

Ha en bra dag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar