Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

17 februari 2014

I kras...

För 1,5 vecka sedan råkade lilla ♥ telefon falla till marken. Hon har varit så himla rädd om den och verkligen skyddat den på alla sätt. Den här gången skulle telefonen skickas mellan två händer och den ena handen släppte innan den andra hade fått ett bra grepp... Telefonen for i backen, landade med glaset ner - naturligtvis rakt på en liten sten som låg på stentrappan... Telefonen gick självklart i kras...

























Helt förtvivlad ringde lilla ♥ till mig och berättade vad som hänt. Ja, vad gör man..?! Jo, man plockar fram den gamla telefonen till henne (inte speciellt eftertraktad, men det var ju det som fanns hemma). Vi kikade sedan på lite olika telefonmodeller, men det kostar ju rätt så mycket faktiskt. Högsta önskan var att få en iPhone, men jag är inte villig att betala runt 700:-/månad för hennes och min telefon.

Jag gick till 3-butiken i Borås för att kolla på olika alternativ. Då visade det sig att jag kunde byta telefon eftersom jag hade mindre än tre månader kvar på mitt abonnemang! Finurligt! Där fick vi lösningen!! Jag bytte och tog en annan telefon och lilla ♥ fick min iPhone..! Smart, va? Gissa om jag har en överlycklig och stolt tjej här hemma..?!

Hur det gick till när jag skulle starta upp den nya telefonen och hur det gick när jag raderade den gamla telefonen är en helt annan historia... Jag kan bara säga att det inte gick riktigt som jag tänkte mig, utan jag fick sitta och skriva in samtliga kontakter igen. För hand! Efter cirka 2,5 timme hade jag kramp och domningar i höger handen... Nu ska jag se till att säkerhetskopiera kontakterna ordentligt..!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar