Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

1 februari 2014

Raw-food, dag 6 och sista dagen

Idag var så sista dagen på min raw-vecka. För denna gången i alla fall...
Det har varit en riktigt bra vecka. God mat, goda drycker och bra recept. Jag har mått bättre, varit piggare, fått bättre hy, kroppen är rensad från gammal rutten, död mat... Kanonbra! Det här kommer jag köra igen - med jämna mellanrum. Ska fortsättningsvis försöka få till en dag i veckan med Raw-food - alltid gör det någon nytta!

Igår blev det inga Indiska biffar - de skulle ju naturligtvis ligga över natten (det var ju det där med planering och framförhållning...), så vi fick göra ett lappkast och så fick det bli raw-tacos istället! Färs gjord på valnötter, koriander, tamari, spiskummin, chilipulver, oregano, paprikapulver och vitlök. Tillbehör var de vanliga grönsakerna och en jättegod hemmagjord Guacamole, men istället för bröd tog vi vitkålsblad. Riktigt gott och inte helt olikt vanliga tacos i smaken. Jag fick ju hoppa över osten då, men det funkade ju bra det också.

Till frukost idag blev det fruktgröt och runt lunchtid gick jag till Hälsoboden och vägde ut mig. Vågen stannade på -2,5 kilo!! Fantastiskt! Två och ett halvt kilo minus på 5 dagar! Kroppsfettet hade inte gått ner så mycket och inte muskelmassan heller. Men kilona känns ju bra, så klart! Tänk så mycket slaggprodukter och "skit" som finns i tarmsystemet... Det är rätt äckligt när man tänker på vad som finns kvar inne i kroppen efter att ha ätit vanlig mat...

Jag kan helt klart rekommendera er att testa Raw-food! Vill ni inte tillaga själva, så finns det en och annan butik/café/restaurang i närheten som lever på att tillverka sånt.

Våga prova!! Jag är glad att jag gjorde det!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar