Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

31 januari 2014

Raw-food, dag 5

I dag har jag varit ledig från mitt jobb för att sitta hemma och plugga. Har ju bara två delkurser kvar nu innan jag är klar med utbildningen och då gäller det att hålla tempot hela vägen.

Att vara hemma är alltid en risk - man blir lite trött, uttråkad, sugen och rätt som det är, så är man i skafferiet och spanar efter något att äta. Så även idag - av gammal vana - men kom sedan på att jag inte alls ska stå där och spana efter något. Tittade istället i min raw-låda och där fanns en liten "bar" som jag kunde äta och så hade jag ju de goda små chokladöverdragna physalisen jag köpte igår!

























Raw-biten var mäktig och den kunde man minsann inte bara slänga i sig hur som helst. Nä, en liten bit och sedan en massa vatten. Vänta en stund och sedan en liten bit till och en massa vatten. Den räckte ett tag, kan jag säga... Effektivt! Ska nog köpa på mig några sådana, så jag har när nöden tränger på...

























Till frukost fick jag improvisera - eftersom jag ännu en gång inte hade planerat..!
Jag hade ananas kvar till fruktgröten, men inga bananer och inga vindruvor, så jag tog färska jordgubbar istället och det blev riktigt gott! Härlig färg blev det på fruktgröten också! Läskande!

























Jag pressade apelsiner och citroner till juice, men precis som innan, så blev det supersyrligt... Kanske ska skippa citronerna - även om det är fräscht, så drar det ordentligt i käkarna...

Till lunch blev det biff-resterna från igår - smakade mums idag också! Jag måste kolla upp vad den innehöll och vad det var för godsaker i dressingen!

I kväll blir det morotsbiffar till oss vuxna och lasagnette till barnen. Lilla ♥ ska ha en kompis här över natten, så det blir väl lite fredagsmys misstänker jag.

Idag känner jag att jag är sugen på cola... Kall Cola med några isbitar i... Skulle nog vilja ha en god drink ikväll... Men stopp! Det får allt vänta!! I morgon ska jag ju tillbaks till Hälsoboden och väga ut mig! Vägning av kropp och kroppsfett - spännande! Innan dess - inget onyttigt! Inte nåt alls!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar