Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

30 januari 2014

Raw-food, dag 4

Redan fjärde dagen! Så fort det går... Bara en dag kvar på "Raw-food-veckan"... Det har verkligen gått över förväntan. Inga problem med maten eller dryckerna - det enda har varit att jag har varit dålig på att planera och förbereda ordentligt. Visst det har funkat, men man behöver planera mer än vad jag har gjort. Jag borde ha planerat och handlat allt inför hela veckan, så att det jag behövde fanns hemma när jag behövde det..!

Idag åt jag fruktgröten och drack den syrliga och uppfriskande juicen till frukost. Till lunch åt jag rester från igår, dvs tomatsåsen och gurkettin som blev kvar. Mellanmål var samma som tidigare: jordgubbssmoothie, frukt, raw-bollar och goji-bollar.

När jag skulle åka hem, så kom jag på att det finns en Raw-butik inne i stan och bestämde mig för att åka dit och kolla vad de har.

Oj, oj, oj, jag säger bara..Åk dit!! Raw-food-caféet i Borås! Så himla mycket gott de har där! Jag köpte med mig en husets nötfria biff hem, samt några superfräscha avokado, en liten raw-dessert och några physalis doppade i råchoklad från Ecuador!

Detta är halva portionen av den nötfria biffen
























När jag sedan åt detta, så tror jag nog att det var bland det godaste jag någonsin har ätit..! Biffarna, salladen och en superstark dressing... Mums! Och raw-desserten... Oj... SÅÅ gott! Och det bästa är ju naturligtvis att det är nyttigt!!

Den underbara raw-desserten
























Jag fick höra av de som jobbar på (äger?) stället att de från och med nästa vecka kommer att börja med en matkasse. Man får matprodukter och recept hem och sedan är det bara att börja laga maten. Vilken jättebra idé! Det kommer jag med största sannolikhet att testa!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar