Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

19 januari 2014

En kväll i stan

Igår kväll åkte stora ♥ och jag kollektivt in till storstaden Göteborg för att roa oss en stund.

Jag åker väldigt sällan kollektivt, tar oftast bilen vart jag än ska, men just när man ska ut nån kväll är det bra att det går både tåg och bussar som stämmer med tider och platser. MEN det där med kort som ska laddas och hur mycket som finns kvar på kortet och hur man gör när man ska gå på tåget och framför allt att man alltid måste checka ut när man går av tåget..! Det övergår nästan mitt förstånd... Varför kan man inte bara betala och sen är det bra..? Nä, på tåget måste det vara en GUL maskin (om man är fler än en som åker på samma kort), man måste trycka + och sedan V två gånger och efter det ska man trycka K och sedan visa kortet i den lilla glasrutan och SEDAN är man klar att sätta sig ner... Hur sjutton ska man veta sånt och framför allt; hur ska man komma ihåg det när man kanske åker tåg två gånger om året?? Nä, återinför kontantbetalning för förvirrade människor som åker så sällan som jag!

Nåväl, när vi kom till Göteborg åkte vi upp till Heaven 23 för att ta oss en liten drink. Alltså, den där hissen som går på utsidan är ju för läskig! Jag klarade tolv våningar upp, sedan fick jag vända mig inåt mot dörrarna och innan vi var ända uppe så var paniken nära... Men när vi skulle åka ner igen, så kändes det inget konstigt alls... Knepigt, hur hjärnan kan ställa till det ibland...



















Efter en god drink och en underbar utsikt över Göteborg, drog vi vidare för att äta lite god mat. Vi tänkte äta på Long Horn, men där var så lång kö för att få ett bord, så vi drog vidare istället och landade till slut på El Corazon där de hade fantastiskt god mat och en väldigt inbjudande miljö. Dit måste vi gå igen!



















Vi hade nog tur som fick ett bord, för det var fullbokat, men om vi kunde äta och vara klara före 20:00 så kunde vi få ett bord. Sedan vet jag inte hur många som kom in och fick veta att det tyvärr var fullbokat... Verkar vara ett populärt ställe att äta på..!

Mätta och nöjda drog vi sedan vidare till Bergakungen för att kolla in "Hundraåringen som klev ut från fönstret och försvann". Oj, vilken bra film! Mycket rolig och helt klart sevärd!! Robert Gustavsson är verkligen imponerande i rollen som Allan Karlsson.

Efter en väldigt mysig och rolig kväll, tog vi tåget hem. Jodå, jag kom ihåg att trycka +, VV+K och sedan visa kortet i glasrutan... Men kommer jag ihåg det om ett år, när vi åker tåget igen..? Ja, det är frågan...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar