Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

27 januari 2014

Raw-food, dag 1

Igår stod jag halva dagen och förberedde inför Raw-food-veckan som startade idag. Jag gjorde juice, kräm, raw-bollar, yoghurt, smoothies, müsli, pesto och bröd (som för övrigt blev helt misslyckat!).

Till frukost, i morse, åt jag yoghurt (gjord på bovete, hallon, blåbär, vanilj, agavesirap och lite vatten) med müsli och till det drack jag ett glas juice (innehållande apelsiner, citroner och grape). Efter frukosten åt jag två raw-bollar (gjorda på nötter, dadlar, jordnötssmör, kokosolja, kakao, vatten och agavesirap) samt två färska jordgubbar.

























Till förmiddagsmellanmål blev det en jordgubbssmoothie och en banan.

Till lunch gjorde jag "tagliatelle" av zucchini och rivna morötter. Till det hade jag två tomater fyllda med hemmagjord pesto. Riktigt gott!! Efter lunchen blev det två raw-bollar och två jordgubbar...

Eftermiddagsmellanmålet bestod av två klementiner och till kvällsmat blev det en sallad, med lite allt möjligt i.

En bra dag - jag har varit mätt och jag har inte tänkt på godis en enda gång på hela dagen!! Ett stort plus i kanten..!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar