Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

28 januari 2014

Raw-food, dag 2

Juicen jag dricker till frukost är så fräsch och god, så den kommer jag nog fortsätta med även efteråt! Jag pressar två apelsiner, två citroner och en grapefrukt. Detta räcker i två dagar, till mig. Oerhört friskt och gott! Ja visst, lite syrligt är det och visst drar det lite i munnen, men godheten överväger!

























Dagens lunch bestod av salladsresterna från igår. Helt okej, men jag saknar det där lilla extra till salladen; skinka, kyckling e.dyl. Ingen dressing, utan bara lite olivolja ringlat över. Igår när jag åt salladen, ringlade jag lite Agavesirap över, men den glömde jag ta med till jobbet idag, så det fick duga med bara olivolja.

Även idag har jag ätit goda raw-bollar med färska jordgubbar. Så gott det är! Och så mycket nyttigare än vanliga chokladbollar! Igår gjorde jag dessutom Gujibollar och de är inte fel de heller! Lite matigare än raw-bollarna, men minst lika goda. De innehåller gujibär, tre sorters nötter och lite honung.

En sak som blev väldigt uppenbart idag; man måste planera! Planera vad man ska äta, planera vad man ska handla osv. Det har jag inte gjort... Jo, jag planerade två dagar där jag hade full koll... Men i morgon är det dag tre och fram tills 17:00 idag hade jag ingen koll alls... Yoghurten var slut, juicen var slut, smoothien var slut, brödet fick jag slänga, jag hade inte handlat och inte förberett någon kvällsmat tills idag och ingen lunch tills i morgon... Suck! Så typiskt mig... Men det funkar inte att göra så! Inte när man är så raw-orutinerad som jag är.

Men när jag kom hem slängde jag ihop en fruktsallad med lite torkade bär som mättar riktigt bra. Och som räddaren i nöden, hjälpte mamma mig att baka nytt bröd samt fixa en tomatsås till lunch i morgon. Tur att vi hade bokat barnvakt till just idag...!!



















Efter föräldramötet, mixade jag ihop ny juice och ny smoothie och till frukost i morgon får det bli fruktgröt. Hur det går och smakar återkommer jag med...

Ännu en dag i raw-kostens värld... Och ännu en bra dag! Igår hittade jag dessutom en massa nya recept, som jag ska försöka tillaga. Kanske kan jag få med mig resten av familjen på det också...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar