Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

17 februari 2014

Pirr i benen

Jag har ju tränat lite då och då, sedan i höstas. Jag försöker göra det regelbundet, men tyvärr blir det inte gjort mer än en gång i veckan. I förra veckan gjorde jag ett seriöst försök att springa en liten stund. Det var tungt och jobbigt, men knäna höll i alla fall!

Jag bestämde mig för att försöka springa intervaller; gå i några minuter och sedan springa någon minut. När jag sedan blivit lite mer vältränad så ökar jag på löpningen mer och mer. Det är ju några år och några kilon sedan jag sprang sist... Då var det till slut knän och benhinnor som satte stopp för löpningen. Nu ger jag mig på det igen och så får vi se hur det går...

Idag sprang jag i tre intervaller och sedan körde jag lite styrketräning på det. När jag gick ifrån träningslokalen, så hade jag pirr i benen och det kändes verkligen ovant. Nästan lite läskigt... Jag kommer ju inte riktigt ihåg hur det kändes när man sprang "förr"... Men pirret går väl över och om några dagar gör jag ett nytt seriöst försök och om några veckor ökar jag på det ytterligare. Jag ska bara försöka få till något mer träningstillfälle i veckan - en gång/vecka är alldeles för lite känner jag.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar