Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

8 september 2014

Doften av gräs

I går var jag själv på morgonen. Lilla ♥ sov hos en kompis och stora ♥ var ute i skogen och spanade på vilt. Jag slappade länge och väl i sängen innan jag bestämde mig för att ta mig en morgonpromenad.

Sagt och gjort; på med träningskläder och skor och sedan ut. Det var verkligen en kanonmorgon! Solen sken och det var så där lagom varmt och skönt. Jag bestämde mig för att ta den "långa rundan". Dvs den på cirka sex kilometer.

Jag travade på uppför och nerför och utför och rakt fram. Jag ville även testa mina benhinnor, som krånglat en del det sista. I förra veckan hade jag så ont, så det var problem bara jag skulle förflytta mig. Men ganska snart insåg jag att de faktiskt skulle hålla hela rundan! Härligt!! Nu är det bara att återuppta den regelbundna träningen, som jag faktiskt har saknat lite de senaste veckorna..!

När jag gick där så kände jag doften av nyslaget gräs... Åh, så gott det luktar! Det luktar... stall... häst... hagar... natur... frihet... Underbart!! Jag önskar ibland att jag kunde konservera lukter och plocka fram dem när längtan blir för stor... När höstrusket tar över och man inte ens vill sticka ut näsan för att hämta posten...

Det är underbara dofter ute nu, så har du inte varit ute och promenerat än - gör det NU!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar