Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

17 november 2014

Barnprogram

I morse när jag sjönk ner i TV-soffan för att äta frukost (ja, det är en skön vana jag har lagt mig till med, nu när jag är sjukskriven), så var det Barnkanalen som visades på TV. Det var en tecknad serie som handlade om två bin som var tvungna att hitta pollen för att kunna rädda världen. Ett väldigt fint program, tycker jag. Mycket glada färger och det handlar om små saker som gör stora förändringar. Inga snabba flashiga bilder och häftig musik, som många program är idag. Nä, det var lugnt och skönt och jag blev nästan lite sugen på att titta färdigt på programmet. Nu gjorde jag inte det, men jag mindes när lilla ♥ var sex år och jag var föräldraledig. Då tittade vi ganska mycket på TV och nästan alltid på Barnkanalen. Det var bara tecknat och vi tittade alltid tillsammans. Det var mysigt. Ibland var jag lite trött (efter att inte ha fått sova så mycket på natten), så då la jag mig bakom lilla ♥ i soffan och slumrade lite...

Det är en tid som aldrig kommer tillbaks... Nu är det helt andra program som tittas på. Såna där program som jag inte alls fattar tjusningen med... Och lilla ♥ tittar oftast själv... Men det är väl så det är... Tiderna förändras... På både gott och ont.

Ta vara på tiden med barnen - den kommer aldrig tillbaks...!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar