Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

9 november 2014

Prillig julkalender!

I Sandared, ett samhälle som ligger ungefär 1,5 mil härifrån, finns en affär som är så där helt underbar! Den finns i ett gammalt hus, men höga trösklar och många små rum och vinklar och vrår. I affären finns jättemycket fina saker och jag skulle nog kunna handla nästan hur mycket som helst där. Namnet på affären är Prillig..!

För ett tag sedan fick jag veta att de, av olika anledningar, skulle lägga ner affären... Himla trist!

På Prilligs Facebook-sida kunde man sedan vara med och tävla om en julkalender om man gillade och delade inlägget, om att de skulle stänga och vilka tider de skulle ha öppet under sista helgen. Detta gjorde jag och i morse kunde jag läsa att JAG hade vunnit!! Helt häftigt! Jag som nästan aldrig vinner någonting..!

Efter frukost åkte jag så dit och handlade lite och hämtade min vinst. Oj, oj, oj, säger jag bara..!! Vilken adventskalender jag hade vunnit!! En enorm korg med 24 påsar i..! Så spännande att se vad som finns i påsarna! Och så jätteskoj! Det var ju en hel evighet sedan jag hade en alldeles egen adventskalender!

Det oväntade kan faktiskt hända och nu längtar jag ännu mer till 1:a advent..!!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar