Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

25 november 2014

Biverkningar

Svårt att somna om på morgonen, extremt sömnig, tryck i huvudet, konstant illamående, muntorrhet, trötthet, ångest, tandagnisslan, bristande uppmärksamhet, hjärtklappning, ideliga gäspningar, gaser, likgiltighet, dåligt minne, vallningar, svårt att svälja, känslan av att ha tappat känseln i gommen, ludd i huvudet, sega rörelser...

Nä, det är inte FASS jag läser ur... Inte heller ur en sjukjournal från en svårt sjuk människa... Det är biverkningar som jag har efter medicinen jag äter nu... En del kan jag klara av utan problem, men en del är riktigt jobbiga. Konstant illamående är inte så trevligt... Inte heller att gäspa ideligen... Koncentrationssvårigheter och bristande uppmärksamhet är lite småjobbigt när man är van vid att ha full koll... Hjärtklappning och tryck i huvudet hade jag innan så det är, ja inte okej, men det är ju som det är. Det hör ju till sjukdomsbilden.


Men det är en medicin som gör saker och ting sämre innan det bli bättre, så det är bara att bita ihop. Biverkningarna ska väl släppa så småningom... Om inte annat, så har jag inte tänkt äta medicin för resten av mitt liv..!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar