Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

23 november 2014

En skoldag

En dag i förra veckan var jag med lilla ♥ i skolan. Det var hiskeligt länge sedan sist och hon ville gärna att jag skulle vara med, så varför inte...? Jag kunde ju alltid gå därifrån om det blev för mycket.

Upp "tidigt" och fixa och äta och sedan gick vi till skolan tillsammans.

Jag satte mig jämte henne i klassrummet och försökte vara i vägen så lite som möjligt. De fick lämna in sina läxor och så fick de nya. De räknade lite matte och de fick måla. Helt plötsligt fick jag en penna i handen och fick frågan om jag inte kunde vara snäll och måla en mustasch på en gubbe. Jodå, visst kunde jag det! Sedan fick jag måla många mustascher... Och en julgran... Kul..!

Idrott, lunch och sedan hade de en lärarlös lektion, där de fick räkna, måla eller läsa. När dagen var slut, kändes det riktigt skönt... Visst var det jätteskoj att vara med i skolan, men det är lite för mycket ljud för mig... Just nu i alla fall... Fröken Ulrika har bra pli på dem och lyckas verkligen hålla ljudnivån nere, men ändå...

Nu dröjer det nog tills nästa gång...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar