Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

26 november 2011

Advent och coolaste granen i kvarteret!

Nu är äntligen 1:a advent här och vi kan få lite extra ljus och mys i mörkret.

Vi har faktiskt beställt fönsterputsning i år - det finns varken ork eller tid att göra det själva nu och tack vare RUT-avdraget så blev det en klart godkänd utgift.

Igår fick vi upp adventsljusstakarna i fönstren och nu står de där och lyser så fint och varmt. Nu känner jag att vi går in i en mysmånad med alla förberedelser och allt som ska göras innan jul. Jag är inte speciellt stressad, utan känner att det här kommer ordna sig och bli en riktigt fin jul! En jul som vi ska fira tillsammans med våra nära och kära här i vårt fina hus. Det blir oxå den första julen i vårt gemensamma hem! Och det känns ju naturligtvis väldigt speciellt..! ♥


Jag har (återigen) insett att stora ♥ är den bästa och mest händiga man som jag någonsin har träffat! Han får saker och ting gjorda och inget faller åt slumpen... Jag såg en häftig grej i en tidning häromveckan och nämnde för honom att en sån hade varit kul att ha ute i trädgården. Igår kom han hem med allt som behövdes, bad mig komma ut och kolla och sedan gjorde han klart den..!! Underbara stora ♥..!! Nu har vi kvarterets klart coolaste utegran..!!!


Idag ska vi försöka få till ett pepparkaksbak - med köpt deg... Ja, jag vet! Det blir godare att göra degen själv och det tar inte lång tid att röra ihop den..!! Men just i år, finns inte riktigt orken och engagemanget, så vi köper degen och GÖR pepparkakorna..! Och det är VI nöjda med!

Hoppas ni får en riktigt fin första advent tillsammans med era fina! Tänd ljusstakarna, värm glöggen, kryp upp i soffan med ditt ♥, ät några pepparkakor och lyssna på en riktigt mysig julskiva så ska du se att stämningen infinner sig..!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar