Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

15 november 2011

Sjukt!

Jag tålde nog inte Göteborgsluften i fredags, för i lördags kom de kraftiga förkylningsbacillerna smygande på mig och attackerade när jag minst anade. Huvudet kändes tungt (och nej, det berodde inte bara på champagnen på Rondo!!), näsan rann och det gjorde ont i halsen. Jag snörvlade mig igenom helgen och igår morse vaknade jag och det kändes som om hjärnan var alldeles för stor för skallbenet, eller som om någon passat på, när jag sov, att knö in en massa fetvadd innanför pannbenet... Inte skönt alls, så jag stannade hemma. Tiden gick väldigt fort, för jag sov nästan hela dagen... Skönt, men inte var jag mindre trött på kvällen för det...

Idag är huvudet lite bättre, liksom förkylningen, men jag stannar hemma en dag till, för säkerhets skull. Det är så många som är sjuka på jobbet, så det vore skönt att känna sig hyffsat frisk när jag kommer tillbaks.

Vad har jag gjort när jag varit hemma då..? Jo, jag har faktiskt, förutom att jag har sovit bort ett antal timmar, ägnat en och annan stund åt Företagsekonomistudierna. Det har gått sådär, men jag är snart i fas. Fick lämnat in min tredje inlämningsuppgift härom dagen och nu väntar jag spänt på feedbacken. Jag har även ägnat en del tid till att spela Wordfeud och Angry Birds... Skoj, men det är svårt att slita sig från dessa spel!

Hoppas ni klarar er från förkylningar och andra sjukdomar!

Kram

Det här fina &-tecknet
gjorde jag i helgen... ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar