Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

13 oktober 2012

Egodag

Dagen idag, har minsann tillbringats i fint sällskap! Jag har nämligen varit strax utanför Varberg och träffat två av de finaste och bästaste vännerna som finns!

Vi är tre gamla vänner (eller förresten så är vi inte alls gamla, vi har bara varit vänner väldigt länge..!) som brukar träffas med ojämna mellanrum. Men två gånger om året har vi i allafall egodagar! Det innebär att den som har sin egodag får bestämma helt över vad man ska göra just den dagen och de andra får ingenting veta, innan det händer. Vi brukar ha jättemysiga dagar och eftersom vi känner varandra så himla bra, så vet vi precis vad vi uppskattar att göra. Inga våldsamma happenings eller stökiga tillställningar - utan vi är, alla tre, mammor som uppskattar en stund med lugn och ro då och då... Alla som har barn, vet hur viktigt det är att få ladda sina batterier emellanåt.

Idag var det så Monas tur att ha en egodag. B-M och jag hade bara fått veta att vi skulle ha bekväma kläder på oss och att vi skulle befinna oss utanför Buaskolan klockan 11:00. Prick!

Mona jobbar på fritids, så vi lånade deras lokal en stund. Ljus lite överallt, avslappnande musik i bakgrunden och en massa pysselgrejer på bordet. Vi satte vi igång att pyssla och skapa och sy och snurra och brodera och klippa och nåla så det stod härliga till. Inspirationen flödade och kreativiteten satte verkligen fart! Resultatet blev små tygpåsar, stora tygpåsar och kuddöverdrag. Beige och vita tyger, spetsar och vita lite tjockare snören. Superfint!

När vi hade pysslat färdigt gick vi tvärs över gatan och då hamnade vi på Suya Massage & Kroppsvård. Där hade Mona fixat ännu mer mysigheter. Det stod frukt, juicer, ost och kex framme på bordet. Vi fick sätta oss i varsin underbar korgfåtölj och dra en varm pläd över oss. På det lilla bordet hade hon ställt var sin liten ask med ett litet kort till. Jag började gråta när jag läste vad hon skrivit - det var så fint och känslosamt... Jag tänker inte återge det här, men jag är så jätteglad att ha Mona som en av mina bästa och finaste vänner! Jag är så tacksam att jag har henne i mitt liv..!! ♥















Mona hade oxå fixat till ytterligare en överraskning till oss; vi fick varsitt bleckfat med lite smått och gott gömt i silkespapper. Ett ljus, ett tvålhjärta, ett vitt hjärta, en lavendelpåse och en bodylotion... En riktig feelgoodgift. Mona... Alltid omtänksam och tankfull. ♥

Vi fick sedan gå in en och en till Jit för att få ansikts- och dekolletagerengöring. Det var en fröjd att lägga sig på den varma britsen med ett tjockt duntäcke över sig. Att få bli omhändertagen en stund. Att bara ligga där och känna sig nöjd med livet. Guld värt för en trött mamma...

Efter våra behandlingar satte vi oss i korgfåtöljerna och bara njöt en lång stund. Njöt av den fridfulla bakgrundsmusiken och av lugnet som fanns där. Vi var helt avskärmade från omgivningen. Så skönt och så perfekt!!

Dagen idag har tillbringats i fint sällskap! Och jag är så nöjd att det var just dessa två jag tillbringade den med!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar