Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

27 oktober 2012

Folkan, skolan och mässan

I torsdags var vi på Folkan i Borås och tittade på My Fair Lady. Historien om kvinnan från de fattiga kvarteren som hittas, och lärs upp att bli en "fin" kvinna, av en "fin" herre. Historien i sig är en väldigt bra musikal, men lite lång och emellanåt lite seg. Vi hade platser långt bak i salongen, men där var det så dålig luft så jag trodde jag skulle svimma mot slutet... I pausen, när jag sms:ade stora ♥, fick jag till svar; "Puss och god natt"... Jag funderade på vad han menade med det, men när andra akten var slut, så förstod jag..! Det var svårt att hålla sig vaken hela sista akten. Inte för att det inte var bra, utan för att det var så dålig luft.

Bilden kommer från
http://www.myfairlady.nu/











Igår var jag helledig och då fick jag förmånen att få vara med lilla ♥ i skolan. De är så duktiga, alla eleverna i hennes klass! De sitter och räcker upp handen när de vill säga något och de svarar ordentligt på frågorna. Det var en och annan som hade myror i kroppen, men så är det ju ibland. Till och med i matsalen när vi satt runt bordet och åt, var det en kille som räckte upp handen när han ville säga något...

Jag var bland annat med nere på musiken. Där fick de spela något instrument eller sjunga. Lilla ♥ och hennes kompisar sprang in i "sångrummet" där de valde musik från Youtube och sedan sjöng de i mikrofonerna så det stod härliga till. Det ekade mellan väggarna, men de brydde sig inte. De sjöng och dansade och njöt verkligen!

Det var så mysigt att vara med i skolan och jag känner att jag verkligen får passa på, medans hon fortfarande VILL att jag ska vara med!

Nu i helgen är det företagsmässa i Bollebygdsskolans gymnastiksal. Massor med utställare; vapen, ingenjörer, mäklare, bygg, film, Genki, Kroppskonst, städ, foto, glas, lås, kiropraktor, AF, trappor, ekonomi, färg, blommor, hälsa, kommunen, bil, bank, el, mat, Glada grodan, möbler, radio, bageri, tyg, kläder, hälsa, garn, vatten, fisk, foder, maskiner, ridklubb, golfklubb, idrottsförening, hembygd, brukshundsklubb och mycket, mycket mer! Idag har vi fullt upp, men i morgon ska jag försöka ta mig dit och gå en runda bland alla utställarna. Alltid kan man hitta något av intresse - om inte så finns det ju sånt där roligt som gratispennor, godis och  nyckelband...

Bodéns bygg på Företagsmässan i Bollebygd















Ha en riktigt bra helg där ute!! Kanske ses vi på mässan..!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar