Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

28 oktober 2012

Känslosam och efterlängtad

Igår kom lilla ♥ allra bästa kompis äntligen till oss. Hon flög ensam från Stockholm och vi mötte henne på flygplatsen. Alltid när jag står och väntar på någon som ska komma med flyg, så blir jag så känslosam. Tårarna tränger fram i ögonen och jag känner mig jätteblödig... Jag vet inte egentligen varför... Det är ju en bra och rolig händelse - att någon kommer som man väntat på - men varför så känslosamt..? Knepigt!

Ja, i allafall, när vi satt där på Landvetter och väntade innan M landade - det rörde sig kanske om 3-4 minuter, så säger lilla ♥ hela tiden för sig själv: -"Kom nu då! Landa nu då! Varför kommer du inte? Landa nu då! Kom nu då!" Oj, som hon har längtat..! När planet rullade in mot gaten så gick vi bort mot trappan där vi skulle ta emot M. Det kom folk ganska snabbt, men ingen M. Lilla ♥ var otroligt orolig och frågade mig hela tiden: -" Varför kommer hon inte, mamma?!" -"Kom igen nu då!" Och när så äntligen M syntes längst där uppe så nästan skrek lilla ♥ rakt ut. Hon studsade och skrattade och vinkade och var nära att springa uppför trappan för att få krama M.
















M ska stanna hos oss några dagar och det är så mysigt att ha henne här! De leker hela tiden. Hästar, Nintendo, tidningar, film mm. Enda gången man lyckas etablera kontakt med dem, så är det när maten är klar. De har nog insett att de måste ta tillvara på tiden de har fått tillsammans... Trots det, kommer det nog bli jättejobbigt när M ska åka hem, så småningom... Men den dagen, den sorgen!

Idag fick jag tvingat ut dem en runda i det fina vädret - vi var på mässan i Bollebygdsskolan en sväng. Där fanns det massor med utställare, massor med godis och massor med gratisgrejer de fick plockat med sig hem... Dessutom charmade de säkert varenda människa de pratade med. De är ju så fina tillsammans... Och de är ju så lika varandra... Precis som syskon...

Nu hoppas vi på fint väder i några dagar - vi tänkte nämligen försöka hinna med Borås djurpark oxå.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar