Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

6 juni 2013

Födelsedag och student

I veckan som gick firade vi min födelsedag. Än så länge är jag under strecket... Strecket som säger att man har levt halva sitt liv... Strecket som säger att nu vänder det... Nä, jag har ingen kris - det hade jag när jag fyllde 40 och det har jag inga planer på att ha igen! Det är bara ett konstaterande att nästa gång jag fyller så är jag på strecket. Känns lite knepigt, ändå... 50 är ju faktiskt ganska gammalt och jag är ju inte gammal! Det känns som om jag vore gammal i kroppen emellanåt, men i huvudet är jag då inga 50 år i alla fall! Ja, jag har ett helt år på mig att vänja mig vid tanken. Flera av mina vänner har passerat strecket och de verkar ju ta det med ro... Jag får väl stötta mig mot de erfarna när det väl blir dags!

I veckan har vi dessutom firat en student! Fina bonus-♥ har tagit studenten. Efter flera års kämpande så är hon äntligen i mål. Nu slipper hon plugga mer och hon kan göra precis vad hon vill! Och hon vill en hel massa saker; jobba i Norge, jobba i USA, flytta hemifrån, tjäna pengar... Sedan vad det blir är en annan sak, men hon har i alla fall drömmar. Ett stort grattis och ett stort lycka till i framtiden!



















I trädgården händer det mycket nu! Det grönskar och växer och det är så härligt med allt det gröna! Bara på några dagar har Irisen kommit och nu är även pionerna på väg! Underbart - vi sitter ofta där ute på trappan och bara njuter av omgivningen på kvällarna. Vi är så glada för vårt fina hus och vår härliga trädgård (som visserligen är under uppbyggnad, men ändå!).

Foto: Bollebygdsmamman
Idag klippte jag gräset. Det var riktigt skönt att gå där med gräsklipparen. Ljudet från gräsklipparen lät verkligen som sommar och solen sken på mig där jag gick fram och tillbaks. Det var nästan lite avkopplande.

Hoppas ni haft en riktigt skön nationaldag! Snart är det helg - bara en arbetsdag till och sedan hoppas jag på altanbygge!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar