Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

18 juni 2013

International Street Market

I helgen var det International Street Market i Borås. Hela torget var fullt av olika marknadsstånd där de sålde växter, prylar och god mat från olika delar i världen.

Jag var en snabbis i stan, för att sälja bilbarnstolen som lilla ♥ växt ur, och då passade jag på att kolla runt lite på torget. Det fanns mat och prylar från världens alla hörn; Thailand, Tyskland, Irland, Spanien mm. Jag hittade till det spanska marknadsståndet och där fick jag tillfälle att praktisera lite spanska! Kändes fint att kunna kommunicera med försäljaren som stod där och trots att jag kände mig lite ringrostig kunde han förstå mig. Jag fick provsmaka lite spansk lufttorkad skinka (Serrano) och det kunde jag ju inte motstå! Jag köpte, förutom skinkan, tre sorters salami; pepparsalami, chilisalami och basilikasalami. Supergott!

Nu är marknaden tyvärr slut och borta, men nästa gång den kommer hit, ska jag se till att jag har gott om tid att gå runt och provsmaka och handla goda matvaror!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar