Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

1 juni 2013

Sommar!

Idag är det den första juni - den första officiella sommardagen!! Yes! Äntligen! Och det har ju verkligen varit sommar de senaste dagarna. Sol, värme och en hel del sköna kvällar. Synd att man behöver jobba när det är så fint... Man skulle haft någon slags väderanställning istället. En anställning där det ges möjlighet att vara ledig när det är fint väder. Fast å andra sidan så skulle man ju vilja ligga kvar i sängen de dagarna då det regnar också... Hmm... När ska man då jobba..? De grå dagarna då det inte regnar..?! Då hade det inte blivit så mycket gjort... Okej då, det får väl vara som det är då...

Maj månad är nu slut... Det har varit en jätteintensiv månad och det märks inte minst på mina blogginlägg... Fem inlägg har jag gjort i min blogg under maj och det är det lägsta antalet sedan jag började skriva... Kalasen och firandena har avlöst varandra. Vi har firat mitt lilla ♥ som fyllde tvåsiffrigt, vi har firat mitt bonus-♥ som fyllde 19, vi har firat stora ♥ bästa vän som fyllt år, vi firade stora ♥ systerson som fyllde 20 och vi var och tittade på när bonus-♥ gick på bal. Däremellan har det påbörjats renovering av vår ena gavel. Panelen ska bytas och väggen ska målas... Och som om det här inte räcker, så har vi även påbörjat ett altanbygge. Ja, ja, man får ju inte vara sysslolös... Eller..?


















I natt har det varit full rulle här hemma! Lilla ♥ skulle ha kalas för sina kompisar. Vi hade först en tanke om att kunna ha ett smycke- och nagelparty, men det gick inte. Vi funderade och funderade och bollade tankar och idéer. Bowling, Laserdome och andra fysiska kalas har så många haft och lilla ♥ ville ha något nytt - något annorlunda. Så kom hon plötsligt på det! Hon ville ha ett nattkalas! Jaha... Ett nattkalas... Och hur tänkte hon då..? Jo, hon bjöd sina kompisar som hon brukar leka med (jag satte stopp för att bjuda ALLA tjejerna (=16 st.) i klassen), vi fixade pizza och några lekar, som de inte lekt innan. Vi köpte en ny film (som de flesta faktiskt inte hade sett) och sedan sov alla över. Vi fixade madrasser och de bäddade allihop på golvet i källaren.


















Det blev inte så mycket sovande, misstänker jag. Jag hörde de sista gången runt 01:00 - då slocknade jag... I morse hörde jag dem första gången runt 06:30... Ja, ja... De lär vara trötta idag, men vad gör det?! De verkar ha haft ett superkul kalas och lilla ♥ är jättenöjd, och det är ju faktiskt viktigast! Sova får de göra senare idag - tror att ganska många kommer somna tidigt ikväll, vilket jag tror att många föräldrar uppskattar... I morgon är det nytt kalas - bara att ladda om och komma igen!

Nu ligger de allihop i en stor hög där nere i källaren och kollar på TV:n. Snart börjar de säkert bli hungriga och då gäller det att vara redo med frukosten. Jag tror att vi serverar den ute på terassen idag. Idag, 2013 första officiella sommardag!

Välkommen sommar!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar