Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

24 augusti 2014

Jag bär TEAL

Det är två tjejer som har startat en ideell förening som heter "Jag bär teal, färgen för gynekologisk cancer i Sverige". Båda tjejerna fick livmoderhalscancer för något år sedan och de har båda behandlats för det. De startade föreningen för att samla in pengar till cancerforskningen och "gyncancer".

Föreningen säljer armband, tealrainbowpärlor med en HOPE-berlock för bara 100:- (inkl frakt). Tjejerna sitter själva och pärlar alla dessa armband! På deras Facebook-sida ser man hur beställningarna bara trillar in och de har verkligen fullt upp!

Den 22 augusti kunde de skänka 100 000 kronor till Radiumhemmets forskningsfonder, tack vare alla sålda armband!!

För att beställa ett armband går du med i gruppen "Jag bär TEAL" på Facebook och beställer där på sidan eller så skickar du ett mail till jagbarteal@yahoo.se 
Det går bra att köpa mer än ett armband och de finns i tre olika storlekar: 17, 18 eller 20 cm.

Jag har köpt armband av tjejerna och jag är nu stolt bärare av TEAL!
Gör det du också!!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar