Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

28 augusti 2014

Varg

När jag går hem från massagen så går jag en lång slingrig skogsväg. Mycket skog och en del öppna fält. En riktigt fin väg och det känns riktigt rofyllt. Idag såg jag en massa svamp i dikesrenen och det var alldeles fuktigt i det höga gräset, av diset och dimman som låg tjock.

När jag hade gått ungefär halvvägs, hörde jag ett skällande och sedan kom det ett ylande som gick rakt in i ryggmärgen på mig. Pulsen ökade och stegen likaså... Finns det varg i skogarna runt Petared?? Flera gånger hörde jag det där ylandet en bit bakom mig och det var riktigt obehagligt, måste jag säga..!

Jag menar, vad gör man liksom?? Om man möter en varg i skogen, ska man lägga sig ner och låtsas vara död..? Eller ska man springa som man aldrig gjort förr? Eller ska man ställa sig bakom ett träd och leka tafatt med vargen..? Jag har ingen aning!!

Nästa gång tar jag nog bilen...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar