Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

7 oktober 2015

Ett brev från förr...

I förra veckan fick jag ett brev. Inget konstigt med det, men det här brevet hade jag postat till mig själv för ett år sedan...

Jag var på en konferens i Malmö, i början av oktober förra året, och där föreläste en man om "Närvarande eller härvarande". Den föreläsningen gjorde ett stort intryck på mig och jag bestämde mig för att ändra på ett och annat. Bli mer härvarande. Vi som var med på föreläsningen fick skriva ner några punkter som vi ville ändra på hos oss själva, och sedan lägga detta papper i ett kuvert, med vår egen adress på framsidan samt ett datum ett år framåt. Mannen som höll föreläsningen lovade sedan att posta dessa brev till oss om ett år.

Med viss skepsis gjorde jag detta, för vem skickar hundratals brev om året åt andra och på rätt datum dessutom...?!

I förra veckan kom brevet som jag skickade till mig själv för ett år sedan...

Lite läskigt, för jag kom ju inte ihåg vilka punkter jag hade skrivit. Hade jag ändrat på något eller var det så att jag körde vidare i samma spår som tidigare..??

Jodå, jag hade ändrat på de flesta punkterna. Rätt nöjd att jag faktiskt kunde ändra på vanor och att jag faktiskt fortfarande höll på förändringarna..!

Se till att ni inte bara är närvarande - var även härvarande..!!

Tjingeling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar