Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

20 oktober 2015

Underbart är ordet

I helgen som var, åkte jag till Varberg. Största anledningen var en tjejträff på lördagen.

Vi är ett gäng tjejer/kvinnor/kärringar/damer som träffats med jämna mellanrum i tjugo år. Det har varit ungefär samma konstellation hela tiden. Många roliga saker har vi hittat på genom åren. I lördags var det middag på Gustaf Bratt, som stod på schemat. 

























Nåväl, det var jättetrevligt och vi var många som var med. Som vanligt, så blev jag trött och fick åka hem efter maten. Som någon beskrev tillståndet; "Det går att hålla masken ett tag, men sedan blir man trött och då går det inte längre..." 

Jag övernattade i mina svärföräldrars stuga, för att slippa köra ända hem mitt i natten.

När jag vaknade upp på söndagen, sken solen från en helt blå himmel, så efter frukosten tog jag på mig och gick ut. Jag hade väl tänkt gå ner till Rödskär, men insåg min begränsning när jag kommit halvvägs... Man ska ju orka ta sig hem oxå...

Vilket helt underbart väder! Och vilken underbar sol! Och så underbart vackert havet var! Och vilken underbar promenad det blev! 

























Trots den galna huvudvärken, så njöt jag verkligen av promenaden utmed stranden och havet.

Fler såna tillfällen, tack..! Fast gärna då utan huvudvärk...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar