Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

8 oktober 2015

Gröna vägen, vecka 1

Nu är första veckan på min arbetsträning, på Gröna vägen, avklarad. Det har varit en mjukstart, med klädprovningar, fika, lätta samtal och en långpromenad.

Denna första veckan, var det bara två dagar och extra korta dagar, för att vi ska hinna vänja oss vid vad som händer. För det är faktiskt så, att trots att vi alla vill det här och trots att vi alla ser fram emot att få köra igång, så är inte alltid kroppen med. Jag har varit supertrött och har fått kraftig huvudvärk, båda dessa dagarna, och har fått lägga mig när jag har kommit hem. Då är det nära att tänka "bakslag"... Men... Jag vet ju vad det beror på och jag vet ju att kroppen reagerar, så då är det lättare att stå ut. 

Det har i alla fall varit två jättemysiga dagar och jag ser fram emot nästa vecka. Då ska arbetskläderna på och redan på måndag kommer vi göra lite djupdykningar uppe vid planteringarna.

Dagens ord: GRUNDA... När du står i en kö i mataffären eller sitter i bilen i en bilkö; stå/sitt stadigt med båda fötterna i golvet. Släpp stressen - du kan ändå inte påverka något i det läget. Se dig omkring och fokusera på annat istället. Sänk axlarna och räta ut rynkorna i pannan. Ta en djupt andetag och var i nuet. Det går inte fortare, men det känns bättre i kroppen...
 
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar