Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

10 februari 2011

Första inlägget!

Det här känns ju jättespännande! En helt ny och alldeles egen blogg... Kan undra vad det blir av det här då... Det är ju så himla kul att läsa andras bloggar, men därifrån till att skriva en själv... Ja, vi får se hur det går! Som sagt; det kommer handla om helt vardagliga saker som händer mig här och nu - mitt i livet!

Jag har nyligen flyttat, bytt jobb och köpt hus tillsammans med mina två hjärtan. Från att ha bott i en lägenhet och haft ett administrativt jobb i Varberg, har jag nu en villa (som vi har renoverat grundligt!) och ett jobb inom förskolan i Bollebygd. Många undrar hur jag kan lämna Varberg och flytta hit... Ja, det kan man ju undra... Skämt å sido; jag är ju uppväxt här i Bollebygd och bodde här under större delen av min uppväxt, så det känns inte alls konstigt att återvända hit. Det är visserligen 27 år sedan jag bodde här, men ändå... Dessutom kommer mitt stora hjärta härifrån, så därför kändes det logiskt att vi skulle bosätta oss här.

Idag är jag hemma och kurerar en superjobbig huvudvärk som nitade sig fast i tisdags kväll. Det känns som om det är på övergång och jag hoppas kunna återvända till jobbet i morgon. Just nu sitter jag vid skrivbordet och emellanåt tittar jag ut på snön som yr där utanför. Nu räcker det snart... Jag längtar verkligen efter våren och den där alldeles speciella värmen som vårsolen ger. Tänk att kunna ta av sig tjocka kängorna och bara sticka i fötterna i ett par sandaler. Tänk att inte behöva tjocka jackan, utan att bara kunna gå ut som man är klädd... Jag vill ha vår NU!!!

Sköt om er där ute!

Kram

1 kommentar:

  1. ska bli spännande å följa dig/er Maria. Ja snö det har ni verkligen, här e den borta...iaf i skrivande stund.
    Ha det så gott och så hoppas jag huvudvärken släpper sitt stadiga tag om dig.
    Kram & ha en skön helg!!

    SvaraRadera