Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

22 februari 2011

Hemskt!

Läste Borås Tidning från igår och ser då en artikel om en man som blivit rånad i sitt hem i centrala Bollebygd. Ja, det var ju hemskt, men jag la inte så mycket tanke på det efter att jag hade läst klart artikeln, utan gick vidare till annat i tidningen. Senare under dagen pratade jag med min mamma och då berättade hon att det var deras granne som blivit rånad! Deras granne!! Helt plötsligt kom det lite för nära, för att jag bara skulle kunna glömma bort det och gå vidare! Deras granne hade blivit rånad I SITT HEM! De hade tagit sig in och misshandlat honom och stulit hans pengar! Mamma och Håkan var inte hemma den kvällen, men OM de hade varit det... Tänk om... Det kunde ju lika gärna varit deras dörr som de hade bestämt sig för... Usch! Ja, det är bäst att låsa ordentligt om sig och inte öppna för någon man inte känner igen! Trist, men det verkar vara den bistra verkligheten. Här. Nu. Idag. I Bollebygd. I Sverige. I världen.

Ta hand om varandra och lås dörren om er!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar