Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

11 april 2011

En salig blandning

I lördags var vi på ridskolan och för första gången fick lilla ♥ rida ute. De satte upp på hästarna och sedan red de en slinga i skogen. Oj, oj, oj, vilken nostalgitripp det blev för mig...!! Det var det bästa av allt, när man fick rida ute i skogen med hästarna! Och det tyckte nog dessa barnen oxå, för jag hörde flera som suckade när vi närmade oss ridhuset igen och de förstod att de skulle tillbringa resten av ridlektionen inne i ridhuset.

På eftermiddagen var vi och lämnade av lilla ♥ på discokalas i Scoutstugan. Det var alla barn från båda 1:orna på Asken som var bjudna så det var ett riktigt ståhej när vi kom dit. Full fart, kan man säga..! Stora ♥ och jag gick istället på 50-årsfest hos en kompis som fyllt år. Några av killarna i gänget hade tillverkat en rullator som de med glada miner rullade in i huset. Den var jättefin och full av pikar till födelsedagsbarnet!

Igår var det en slapp söndag... Eller ja... Slapp och slapp, förresten... Jag städade nästan hela dagen och på eftermiddagen kände jag att jag måste ut, så lilla ♥ och jag tog en liten cykeltur i samhället. Det var ett tag sedan hon cyklade så det gick lite vingligt till en början, men när vi tagit två varv runt kvarteret så var hon på rätt spår igen. Hon har längtat något vansinnigt efter att få cykla, så det var en fröjd när hon hoppade upp på cykeln igår!

Efter vår lilla cykeltur, gick vi loss i trädgården. Vi tog stora och lilla sekatören och sedan var det bara att sätta igång att rensa upp. Vi klippte och klippte och klippte. Vi rensade och slet en bra stund. Vi klippte nog till och med ner lite mer än vad som var tanken från början... Men det gör inget - är det nåt som inte överlever, so what?! Vi vet ju inte ens vad vi vill göra med trädgården än... Visserligen börjar det växa fram lite tankar och idéer, men det ligger lite längre fram i tiden.

När vi hade rensat färdigt och stora ♥ var klar med bilar och annat som skulle saneras och flyttas på, så kom vi på att det nog hade varit gott med lite grillat till kvällsmat. Jag körde iväg för att handla lite grillkorv, men väl i affären insåg jag att det nog hade varit några fler än vi som hade tänkt grilla, för hyllorna gapade tomma... Jaha, det var bara att tänka om. Lyckades snika åt mig den sista påsen hamburgerbröd och när korgen var fylld med diverse grilltillbehör så var det bara att dra sig hemåt till den förberedda grillen. Vi hällde upp det sista som var kvar av det rosa bubbelvinet och lite chips i varsin liten skål och sedan satte vi oss ute på altanen och väntade tills maten var klar. Det var så skönt att sitta där - klockan var sju på kvällen men det var fortfarande 16 grader ute... Härlig tid vi har framför oss nu!!

Var rädda om varandra!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar