Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

18 april 2011

Jordgubbar, bubbel och fjärilar i magen

Igår firade stora ♥ och jag, med jordgubbar och bubbelvin, att det var ett år sedan vi träffades. Eller träffades och träffades... Vi gick i samma klass i grundskolan och har ju känt till varandra sedan dess. Vi har träffats på återträffar och då har det varit lite kuttrande varje gång. Men denna gången kändes det nåt alldeles speciellt! Jag tappade nästan andan när jag såg honom komma in genom dörren och det kändes som om jag var 15 år igen... Handsvett och fjärilar i magen och hjärtat dunkade på ordentligt..! Vi småpratade lite då och då, men till slut kunde vi inte stå emot längre... En annan klasskompis till oss sa att "Så här kan ni inte hålla på varje gång ni träffas! Nu får ni faktiskt ta ert ansvar och ta tag i era liv!"... Ha ha ha..!! Vad göra?! Jo, vi bestämde oss för att göra ett seriöst försök. Det fick bära eller brista, men då hade vi i allafall försökt!

Ett år senare kan jag bara konstatera att vi gjorde ett bra val där i Scoutlokalen, den där kalla lördagsnatten..! Se så bra det blev! Vi är fortfarande tillsammans och det känns bara bättre och bättre för varje vecka som går. Han fick mig att lämna allt i Varberg och flytta tillbaks till Bollebygd, där vi köpt ett hus som vi håller på att renovera tillsammans. Allt har gått väldigt fort, men tack vare att vi känner varandra sedan skoltiden, så känns det helt okej! Gamla kompisar som jag kände i grundskolan finns här och de umgås vi med igen så det känns inte alls konstigt! Jag är tillbaks på gammal trygg mark...

Ibland måste man bara våga ta klivet ut i det okända..!

Ta hand om varandra!

Kram

Bilden lånad från Internet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar