Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

8 april 2011

Laktosintolerans

Jag har haft problem med magen ett tag och först trodde jag att det var magsjuka - eftersom det går till och från på jobbet. Men när det inte hade gått över på en vecka så ringde jag vårdcentralen och de misstänkte att jag kunde ha blivit överkänslig mot laktos... Suck! Hur kul är det då..? Men jag tänker testa att bara använda laktosfritt livsmedel under fyra veckors tid och sedan får vi se hur det går om jag testar att äta "vanlig" mat igen. Jag har nu ätit laktosfritt i lite drygt en veckas tid och det känns jättebra! Det finns ju jättemycket varor utan laktos att välja på! Idag hittade jag laktosfri hårdost och fetaost! Underbart! Det börjar bli lite tjatigt att äta korv två gånger om dagen vecka ut och vecka in... När jag frågade efter osten i affären, så hade de precis gjort sallader med laktosfri ost, så en sån knep jag ju naturligtvis direkt! Och jag måste säga att den laktosfria yoghurten är mycket godare än "vanlig" yoghurt!! Testa själva så får ni se! Creme fraiche och smörgåssmör smakar precis som vanligt. Inte konstigt alls... Det enda som jag inte har hittat än och som jag VERKLIGEN skulle vilja hitta är laktosfri choklad... Är det någon som vet om/var det finns så hör av er!!

Ha en bra dag och ta hand om varandra!

Kram

Bilden är lånad från Internet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar