Bollebygdsmamman

Bollebygdsmamman

4 april 2011

Tvättstugan, fiskmåsar och clowner

Nu börjar vår tvättstuga ta form! I helgen har stora ♥ fått hjälp så nu sitter kaklet uppe på väggarna och idag fogas det för fullt! Det är jättespännande att se det växa fram! I veckan ska dessutom golvet läggas klart och kanske kan vi flytta in maskiner och annat till nästa vecka..! Äntligen! Det ska bli skönt att slippa kånka samhället runt för att få tvätten ren...

I helgen bytte lilla ♥ och jag ut de skrikande kajorna i Bollebygd mot fiskmåsarna i Varberg! När kära dottern var på lördagsklubben så passade jag på att åka till Hårporten och få lite ljusare färg i mitt hår. Det var superskönt att få det fixat! Det är så trist när utväxten blir längre och längre och håret blir mörkare och mörkare... Men nu är det ljust igen! När jag skulle få det tvättat så fick jag sjunka ner i en fåtölj som masserade mig samtidigt... Ljuvligt!! Där hade jag kunnat sitta kvar en stund...

Efter lördagsklubben var det raka spåret till Borås och Cirkus Maximum! Jag har varit på cirkus innan och tyckt att det har varit sådär... Lite småroligt, men inte mer. Men i lördags var det hur roligt som helst! Otroligt många bra shower hade de fått till i år! Trapetskonstnärer, tre killar som åkte motorcyklar i en stor boll, en trampolinartist, en clown, akrobater och exotiska djur. I pausen hade alla barn möjlighet att få rida på antingen en kamel eller en ponny. Köerna var långa, men lilla ♥ hann få den sista biljetten till kamelridningen... Hon var nervös innan men väldigt stolt efteråt!

På kvällen var vi sedan hos några kompisar och åt gott i trevligt sällskap. En perfekt avslutning på en händelserik lördag!

Nu börjar veckan om igen - jag fattar inte hur fort det går..! Det var ju inte länge sedan jag skrev om förra helgen, tycker jag...

Ha en bra vecka och ta hand om varandra!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar